چهارشنبه ۳۱ مرداد ۰۳

غذای ماهی دیسکس تروپیکال

فروش انواع آکواریوم های شرکتی و آکواریوم آماده و انواع لوازم جانبی آکواریوم در کرج

غذای ماهی دیسکس تروپیکال

۳ بازديد

غذای ماهی دیسکس تروپیکال

غذای ماهی دیسکس تروپیکال اساساً می تواند از هر چیزی که شامل تکه های ماهی، گلوله ها و غذای منجمد یا حتی زنده باشد.یکی از مهمترین اجزای مراقبت از ماهی دیسکس، تغذیه آنها با غذای مناسب است. تغذیه آنها با انواع غذاها به آنها کمک می کند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفایی را دریافت کنند. غذای دیسکس گرانول یک انتخاب محبوب است. زیرا به طور کلی در دسترس هستند و به راحتی می توان آنها را له کرد تا مناسب ماهی های کوچک باشد. گلوله ها اغلب حاوی ترکیبی متعادل از مواد مغذی هستند که آنها را به انتخابی عالی برای ماهی دیسکس تبدیل می کند.

غذای دیسکس

غذای منجمد و زنده دیسکس

غذای منجمد و زنده نیز گزینه های عالی برای تغذیه دیسکس هستند. میگوهای آب نمک زنده، کرم ها و حشرات یک رژیم غذایی طبیعی را فراهم می کنند که می تواند با کرم های خونی منجمد، دافنیا و میگوهای آب نمک تکمیل شود. همچنین ممکن است از یک سیستم ابتدایی برای پرورش غذای زنده در خانه استفاده شود.

سبزیجات تازه مانند خیار، کاهو و اسفناج نیز مورد علاقه ماهی دیسکس هستند. یک یا دو بار در هفته، این سبزیجات باید درشت خرد شده و در رژیم غذایی گنجانده شوند.

نحوه غذا دهی به ماهی دیسکس

بهتر است به ماهی دیسکس مقدار کمی غذا چندین بار در روز به جای یک وعده غذایی بزرگ داده شود. این به جلوگیری از تجزیه مواد غذایی نخورده در آب کمک می کند، که می تواند به کیفیت پایین آب کمک کند. علاوه بر این، ماهی‌های دیسکس ممکن است فوراً غذاهای جدید مصرف نکنند. بسیار مهم است که صبور باشید و به ارائه اقلام مختلف به ماهی خود ادامه دهید تا زمانی که آنها آنها را قبول کنند.

تنوع در تغذیه ماهی دیسکس

تنوع در تغذیه ماهی دیسکس ضروری است. بسیار مهم است که رژیم غذایی متنوعی ارائه دهید که حاوی انواع غذاها باشد تا اطمینان حاصل شود که ماهی شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفایی را دریافت می کند. ماهی دیسکس در صورت تغذیه و مراقبت مناسب می تواند تا ده سال در اسارت زنده بماند.

هر چند وقت یکبار باید دیسکس را تغذیه کنید؟

سوالی که اغلب از ما پرسیده می شود این است: “شما به دیسکس خود چه غذایی می دهید و هر چند وقت یکبار به آنها غذا می دهید.” دیسکس ها از یک رژیم غذایی متنوع متشکل از مواد مغذی با کیفیت بالا لذت می برند، اما آنها نیز غذاهای خوب خود را دوست دارند. دیسکس بالغ دو بار در روز و ماهی های جوان سه بار در روز یا بیشتر تغذیه می شوند.

این ماهی تا 4 هفته بدون غذا زنده می ماند. در دیسکس وحشی در واقع تا چند هفته دیگر غذا نمی خورند که به آنها کمک می کند سیستم خود را پاک کنند.
سخت پوستان کوچک، کرم ها و حشرات غذای اصلی ماهی دیسکس وحشی هستند. ممکن است در اسارت انواع رژیم های غذایی از جمله غذای پلت، پولک، غذای منجمد و غذای زنده به آنها داده شود. برای حفظ حداکثر سلامتی و رشد، ارائه یک رژیم غذایی متعادل که حاوی طیف وسیعی از انواع مختلف غذا باشد، حیاتی است.

به ماهی دیسکس نیز باید به عنوان غذای اصلی غذای دیسکس پولکی تروپیکال یا غذای دیسکس پلت تروپیکال با کیفیت بالا داده شود.

بهترین غذا برای ماهی دیسکس چیست؟

دیسکس ها همه چیزخوار هستند و هم گوشت و هم گیاهان را می خورند. یک رژیم غذایی متنوع که هر دو را ارائه می دهد، تضمین می کند که آنها تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رنگ آمیزی و سالم بودن را دریافت می کنند. پیشنهاد آکواریوم مرجان دریایی به شما غذای ماهی دیسکس تروپیکال و غذای میکس دل ریوجامو هست.

مواد اصلی موجود در غذای ماهی دیسکس چیست؟

غذای ماهی دیسکس معمولاً یک غذای پر پروتئین، پرچرب و غنی از مواد مغذی است که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را که ماهی برای سالم ماندن به آن نیاز دارد، فراهم می‌کند. مواد اصلی موجود پودر ماهی، جوانه گندم، پودر کریل، کنجاله میگو، اسپیرولینا و سایر ویتامین ها و مواد معدنی است.

تاریخ مصرف غذای دیسکس

بسته به نوع غذایی که استفاده می کنید، می تواند قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد، مدت زیادی دوام بیاورد. غذاهای خشک مانند پولک ها و گلوله ها در صورتی که در ظرف دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری شوند می توانند تا یک سال یا بیشتر دوام بیاورند. غذاهای فریز شده در صورت نگهداری مناسب تا دو سال دوام می آورند.

غذای بچه ماهی دیسکس

برای تغذیه بچه دیسکس چندین ملاحظات خاص وجود دارد. اول، مهم است که اطمینان حاصل شود که اندازه غذا برای سرخ کردن مناسب است. بچه ماهی دیسکس بسیار کوچک است و می تواند به راحتی با غذای خیلی بزرگ خفه شود. بهتر است با غذای بسیار کوچک و ریز آسیاب شده مانند بچه میگو آب نمک، دافنی و سایر میکروارگانیسم ها شروع کنید.

محبوب ترین برندهای غذای دیسکس

محبوب ترین برندهای غذای دیسکس متفاوت است. با این حال، چند مارک وجود دارد که به طور گسترده به عنوان بهترین برای ماهی دیسکس شناخته می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.